Van Study in Holland naar Study in NL

Study in Holland informeert al jaren internationale studenten en hun ouders over de studiemogelijkheden in Nederland. We blijven dit ook doen, alleen met een nieuwe naam.

Waarom een naamswijziging?

In januari 2020 is de nieuwe internationale positioneringsstrategie van Nederland in werking getreden, waarbij Nederland de officiële naam van het nationale brand is geworden, in plaats van het voorheen gebruikte ‘Holland’. Voor Study in NL leidt de rebranding tot een meerwaarde voor initiatieven die we samen met onze stakeholders doen, wanneer wij gezamenlijk Nederland als kennisland vertegenwoordigen. We zijn nu in lijn met het nationale NL brand en creëren een sterker algemeen profiel voor Nederland.

Nieuwe URL: www.studyinnl.org

We hebben www.studyinnl.org gekozen als onze hoofdwebsite voor studenten. Hier vinden (aankomende) studenten betrouwbare en actuele informatie over studeren in Nederland. De URL toont NL, terwijl de .org-extensie meer waarde heeft dan .nl als het gaat om internationale targeting (gerelateerd aan prestaties en statistieken). Al onze voormalige URL's blijven nog aanwezig en verwijzen door naar de nieuwe.

Impact & bereik

Study in NL heeft een enorm bereik onder studenten. Onze Facebook-pagina wordt gevolgd door meer dan 140.000 mensen, ons Instagram-account heeft 30,8k volgers en groeit. Onze website trok het afgelopen jaar 1,6 miljoen bezoekers (28-08-2021 - 28-08-2022).

Internationale studenten creëren een groot deel van onze inhoud. Onze Student Ambassadors nemen wekelijks ons Instagram-account over. Ze delen ook hun ervaring en mening bij het ontwerpen van nieuwe middelen en zijn de hoofdrolspelers in onze foto's en video's.

We werken evidence-based: onze website wordt continu doorontwikkeld op basis van inzichten door onderzoek naar gebruikerservaringen, websitestatistieken en zoekmachineoptimalisatie.

Nieuwe middelen

Met de nieuwe naam hebben we ook een nieuwe look and feel ontwikkeld voor Study in NL. Omdat we samen met de overheid en Nederlandse hoger onderwijsinstellingen het verhaal van Study in NL vertellen, vernieuwen we ook onze corporate branding-pagina's. Deze pagina’s zijn niet bedoeld voor studenten, maar hier geven we onze stakeholders een overzicht van de tools en materialen die we voor hun gebruik beschikbaar hebben.
We zullen onze corporate branding pagina op korte termijn updaten, dus houd deze pagina in de gaten.

Meer over