Terug naar boven

Onderzoeken 2021

How is COVID-19 affecting the plans of international graduates in the Netherlands in 2021?

(15 november 2021)
Study into the effects of the global COVID-19 pandemic on the plans of international graduates in Dutch higher education in 2021.
Lees het rapport: How is COVID-19 affecting the plans of international graduates in the Netherlands in 2021? (561,67 kB) (in het Engels).

Digitalisation of education in East Africa: Needs, experiences and opportunities for the future

(27 september 2021)
In this study, we investigated the current situation, needs, and opportunities for digitalisation of tertiary education (TVET and University) in East Africa.
Lees het rapport: Digitalisation of education in East Africa: Needs, experiences and opportunities for the future (1,60 MB) (in het Engels).

Fysieke studentenmobiliteit en Internationalisation at Home voor de Nederlandse student in het ho

(16 augustus 2021)
Studie die de meerwaarde van internationalisering voor studenten in het Nederlandse hoger onderwijs in kaart brengt.
Lees het rapport: Fysieke studentenmobiliteit en Internationalisation at Home voor de Nederlandse student in het ho (212,66 kB)

Over de grens tijdens de pandemie

(30 juli 2021)
Onderzoek naar de invloed van de coronacrisis op de buitenlandplannen en -ervaringen van studenten.
Lees het rapport: Over de grens van de pandemie (671,99 kB) of de samenvatting.

Going abroad during the pandemic

(30 juli 2021)
Study on the effects of the coronavirus pandemic on students’ plans to go abroad and their experiences whilst abroad.
Lees het rapport: Going abroad during the pandemic (596,49 kB) (in het Engels).

Internationaliseringsstrategieën in het hoger onderwijs

(1 juli 2021)
Studie naar het huidige internationaliseringsbeleid van Nederlandse hogeronderwijsinstellingen.
Lees het rapport: Internationaliseringsstrategieën in het hoger onderwijs (336,94 kB)

How is COVID-19 affecting international students’ plans to study in the Netherlands in 2021?

(28 april 2021)
Study into the effects of the 2020 global COVID-19 pandemic on the decision of students in higher education to study in the Netherlands in 2021.
Lees het rapport: How is COVID-19 affecting international students’ plans to study in the Netherlands in 2021? (915,67 kB) (in het Engels).

The experience of international students at Dutch higher education institutions during the COVID-19 pandemic

(17 februari 2021)
A survey conducted between 15 December 2020 and 10 January 2021, among 357 international students enrolled at Dutch higher education institutions regarding their experience during the COVID-19 pandemic.
Lees het rapport: The experience of international students at Dutch higher education institutions during the COVID-19 pandemic (524,86 kB) (in het Engels).

Onderzoeken 2020

Wie is van plan (niet) in het buitenland te studeren of stage te lopen?

(7 december 2020)
Welke factoren beïnvloeden de intentie van Nederlandse eerstejaarsstudenten in het hoger onderwijs (ho) om naar het buitenland te gaan voor studie en/of stage?
Lees het rapport: Wie is van plan (niet) in het buitenland te studeren of stage te lopen? (522,63 kB)

Grip op onzekerheid

(23 november 2020)
Toekomstscenario’s voor internationalisering tijdens en na de coronapandemie.
Lees het rapport: Grip op onzekerheid (651,44 kB)

Internationaal georiënteerde arbeidsmarkt voor het mbo

(20 november 2020)
Hoe internationaal georiënteerd is de regionale arbeidsmarkt voor mbo-opgeleiden?
Lees het rapport: Internationaal georiënteerde arbeidsmarkt voor het mbo (443,96 kB)

Orange Knowledge Programme annual report 2019

(5 november 2020)
Overview of the results of the Orange Knowledge Programme carried out in 2019, together with our Dutch and local partners.
Lees het rapport: Orange Knowledge Programme annual report 2019 (6,14 MB) (in het Engels).

Meerwaarde van internationalisering in mbo en ho

(4 november 2020)
Een inventarisatie van onderzoek en kansen voor de toekomst.
Lees het rapport: Meerwaarde van internationalisering in mbo en ho (328,9 kB)

The added value of internationalisation in vocational and higher education

(4 november 2020)
An analysis of current research and opportunities for the future
Lees het rapport: The added value of internationalisation in vocational and higher educationapport (302,80 kB) (in het Engels).

How is COVID-19 affecting the plans of international graduates in the Netherlands?

(27 oktober 2020)
Study into the effects of the 2020 global COVID-19 pandemic on the plans of international graduates in Dutch higher education.
Lees het rapport: How is COVID-19 affecting the plans of international graduates in the Netherlands? (561,67 kB) (in het Engels).

Begeleiders aan het woord

(2 september 2020)
Rapport over de relatie tussen internationaliserings­activiteiten en internationale competenties.
Lees het rapport: Begeleiders aan het woord (617,94 kB) of de samenvatting.

Studenten voorbereiden op een toekomst in de eigen regio

(1 juli 2020)
Rapport over de meerwaarde van internationalisering bij mbo-scholen in de grensregio.
Lees het rapport: Studenten voorbereiden op een toekomst in de eigen regio

Gaan studenten in 2020-2021 nog naar het buitenland?

(23 juni 2020)
Onderzoek naar de invloed van de coronacrisis op de buitenlandplannen van studenten.
Lees het rapport: Gaan studenten in 2020-2021 nog naar het buitenland? (267,5 kB)

Internationale mobiliteit in het Nederlandse mbo

(1 maart 2020)
Dit rapport biedt inzicht in de meest recente trends en laat zien welke groepen studenten vaak voor hun opleiding naar het buitenland gingen en welke groepen juist niet.
Lees het rapport: Internationale mobiliteit in het Nederlandse mbo (375,90 kB)

The European Recognition Manual for Higher Education Institutions

(27 februari 2020)
This manual offers admission officers, academics and any other actors in higher education institutions practical recommendations on how to deal with recognition of foreign qualifications.
Lees het rapport: The European Recognition Manual for Higher Education Institutions (in het Engels).

Portability of recognition statements in the EHEA

(27 februari 2020)
This study explores the extent to which information provided in recognition statements from one country can be accepted by competent authorities of another and contribute to automatic recognition of information.
Lees het rapport: Portability of recognition statements in the EHEA (285,79 kB) (in het Engels).

The Triangle of Automatic Recognition

(27 februari 2020)
De facto automatic recognition of foreign qualifications, one of the 4 automatic recognition models in the EHEA, is fairly easy to implement. This publication offers ENIC-NARICs and other competent authorities practical insights and guidelines on how to set up this model.
Lees het rapport: The Triangle of Automatic Recognition (567,42 kB) (in het Engels).

Alle publicaties

Niet gevonden wat je zocht? Ga dan naar het overzicht van alle publicaties.