Subsidieregeling Internationalisering Funderend Onderwijs (IFO)

Als je internationalisering wilt integreren in je schoolbeleid, kun je daar subsidie voor krijgen. De IFO-regeling kun je op verschillende manieren gebruiken.

Voorwaarden

Scholen in het primair of voorgezet onderwijs en agrarische opleidingscentra kunnen een subsidieaanvraag indienen. Om voor subsidie in aanmerking te komen is het belangrijk dat je school een plan heeft om internationalisering te verankeren in het schoolbeleid of dit al heeft gedaan.

Je kunt subsidie aanvragen voor:

  • starten met vroeg vreemdetalenonderwijs (vvto). Bij vvto wordt maximaal 15% van de onderwijstijd in de vreemde taal gegeven;
  • samenwerking tussen po en vo op het gebied van internationalisering, of om een doorlopende leerlijn van vvto naar tto te ontwikkelen;
  • het invoeren of (verder) uitwerken van internationaliserende onderwijsconcepten. ‘International Primary Curriculum’ is daar een voorbeeld van. Het Global Citizen Network en het invoeren van het vak Chinese taal en cultuur zijn andere voorbeelden;
  • starten met tweetalig onderwijs (tto), waarbij op havo en vwo 50% van de zaakvakken wordt gegeven in de tweede taal (meestal Engels), en op vmbo 30%;
  • activiteiten waarbij leerlingen of docenten internationale competenties ontwikkelen.

Als je voor deze activiteiten al subsidie ontvangt van Erasmus+, kun je geen IFO-subsidie aanvragen.

Aanvragen

Vanaf 15 april kun je subsidie aanvragen via de website DUS-I. Daar vind je ook alle voorwaarden.

Aanvraagformulier

Voorbeeldformulier

Meer weten?

Voor meer informatie over de IFO-regeling kun je contact met ons opnemen via ons contactformulier. Je kunt op maandag, dinsdag en donderdag ook bellen met Rea Adjei-Badu via 070 42 60 245 of Eva van Helden via 070 42 60 150.

Heb je een vraag over voorwaarden, de aanvraagprocedure of je lopende aanvraag? Neem dan contact op met DUS-I.

De regeling Internationalisering Funderend Onderwijs is de opvolger van de Subsidieregeling Internationalisering Po en Vo (IPV).

5 tips voor een inclusievere middelbare schoolklas

6 juli 2020
Met deze tips maak je inclusie en diversiteit bespreekbaar met jongeren

Ook dit jaar weer meer leerlingen voor examen Chinees

4 april 2020
Dit jaar leggen 232 leerlingen het eindexamen Chinees af, veel meer dan vorig jaar (196). Het vak is in tien jaar uitgegroeid tot de vijfde vreemde taal op het vwo.

Maand van Taal en Wereldburgerschap in het basisonderwijs

11 september 2020 14:00 - 10 oktober 2020 21:00
Online
Van 11 september tot 10 oktober 2020 vindt de maand van Taal en Wereldburgerschap in het basisonderwijs plaats. Elke woensdagmiddag en donderdagavond kun je webinars volgen.