Kwaliteit van internationale partnerschappen

meer over:
Maak kennis met eQuATIC, een tool die je helpt om je internationale partnerschappen kritisch te benaderen.

Dit zijn sessies 2.14 én 3.7 van het Nuffic Congres. Bekijk alle sessies.

Waar gaat deze sessie over?

Kwaliteitszorg en internationale studentenmobiliteit zijn vaak 2 aparte werelden. Hoewel een deel van het eigen studieprogramma wordt aangeboden bij een buitenlandse partnerinstelling, is er weinig aandacht voor de kwaliteit van deze partnerschappen. Medewerkers van de international office hebben weinig expertise in kwaliteitszorg en dit geldt ook in de omgekeerde richting.

Het eQuATIC-project probeert hier iets aan te doen. Via een tool die de kwaliteit van partnerschappen visualiseert, willen de projectpartners een debat over dit topic initiëren. Tijdens de workshop delen we onze bevindingen omtrent het management van partnerschappen door Europese Hogeronderwijsinstellingen. We geven je enkele good practices en vertellen over de ideeën achter de eQuATIC tool. Zo dagen we je uit om je eigen internationale partnerschappen voor studentenmobiliteit kritisch te benaderen.

Voor wie is deze sessie interessant?

  • International officers

Wat levert deze sessie jou op?

  • Je maakt kennis met methoden om de keuze voor internationale partnerschappen te beargumenteren.
  • Je leert je eigen werkwijzen te vergelijken met andere instellingen.
  • Je kunt de sterktes en zwaktes met betrekking tot het aangaan van internationale partnerschappen benoemen voor je eigen instelling.

Werkvorm

  • workshop

Sprekers

  • Mark Frederiks, coördinator International Policy, NVAO/ECA
  • Paul Leys, beleidsmedewerker, Universiteit Gent
  • Rosa Becker, senior onderzoeker, Nuffic

'Internationale ervaring moet voor iedereen zijn'

7 oktober 2019
Roos van Leeuwen en Rico Tjepkema zijn kersverse bestuurders van respectievelijk de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). Allebei hebben ze internationalisering in hun portefeuille.

Kansengelijkheid in het onderwijs

5 september 2019
Wat zorgt ervoor dat leerlingen en studenten waarvan de omgeving minder verwacht, tóch goed gaan presteren?