I AIM (IT Applied in International Mobility)

meer over:
Welke ict-toepassingen kun je inzetten om je IBPV efficiënt in te richten.

Dit is sessie 1.14 van het Nuffic Congres. Bekijk alle sessies.

Waar gaat deze sessie over?

De wereld verandert steeds sneller. Daarom is het belangrijk om overzicht te houden van je internationale activiteiten. Zowel bij het begeleiden van Internationale studenten op afstand als het managen van grote internationale projecten.

Ict zou de processen en het beheersen van je eigen werklast moeten vereenvoudigen. Systemen en niet mensen worden steeds vaker leidend. Deze demonstratie inspireert je om vanaf morgen je (internationale) werk echt anders te organiseren.

Martin Huizinga, international officer bij Zadkine, zoekt in deze sessie naar efficiency en eenvoud. Het proces van internationale beroepspraktijkvorming, keuzedelen, projectmanagement en kwaliteitsdenken in een internationale context komen aan bod. Zet 21e eeuwse vaardigheden in om studenten voor te bereiden op de 21e eeuw.

Wat levert deze sessie jou op?

Deze demonstratie geeft meer inzichten in het procesontwerp van internationale beroepspraktijkvorming. Welke ict-instrumenten kun je zoal inzetten? Hoe integreer je de PDCA-cyclus in je beleid voor beroepspraktijkvorming? En hoe werk je in de 21e eeuw samen en communiceer je met verschillende groepen? Als mogelijke bijvangst krijg je een aantoonbaar bewijs dat je alle stappen van het protocol voor beroepspraktijkvorming beheerst.

Werkvorm

Presentatie

Package deal: als je deze sessie kiest, neem je automatisch ook deel aan KIS2020: Kwaliteit- en impactscan.

Spreker

Martin Huizinga, adviseur beroepspraktijkvorming en international officer, Zadkine Horeca College

'Internationale ervaring moet voor iedereen zijn'

7 oktober 2019
Roos van Leeuwen en Rico Tjepkema zijn kersverse bestuurders van respectievelijk de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). Allebei hebben ze internationalisering in hun portefeuille.

Kansengelijkheid in het onderwijs

5 september 2019
Wat zorgt ervoor dat leerlingen en studenten waarvan de omgeving minder verwacht, tóch goed gaan presteren?