Hoe meet je de effectiviteit van je internationale leeractiviteiten?

meer over:
De Global Mind Monitor voor het voortgezet onderwijs en hbo.

Dit is sessie 2.5 van het Nuffic Congres. Bekijk alle sessies.

Waar gaat deze sessie over?

De Global Mind Monitor is een meetinstrument om inzicht te krijgen in interculturele competenties van studenten in een online leeromgeving. In deze sessie leer je hoe je dit instrument toepast in je lessen. Daarvoor kijk je naar twee voorbeelden. Porta Mosana is een school in Maastricht die al ervaring heeft met het inzichtelijk maken van interculturele leeruitkomsten in het voortgezet onderwijs.

Zuyd Hogeschool heeft een leerlijn interculturele competenties in het curriculum van International Business.

Wat levert deze sessie jou op?

Je krijgt inzicht in wat wel en niet werkt en hoe studenten interculturele competenties ervaren. Je krijgt praktische tips, leert meer over de Global Mind Monitor en de interculturele leereffecten van internationalisering.

Werkvorm

Workshop

Sprekers

  • Jeanine Gregersen-Hermans, Zuyd Hogeschool
  • Ankie Hoefnagels, Zuyd Hogeschool
  • Louisa Arrivillaga, Zuyd Hogeschool
  • Joris Boonen, Zuyd Hogeschool

'Internationale ervaring moet voor iedereen zijn'

7 oktober 2019
Roos van Leeuwen en Rico Tjepkema zijn kersverse bestuurders van respectievelijk de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). Allebei hebben ze internationalisering in hun portefeuille.

Kansengelijkheid in het onderwijs

5 september 2019
Wat zorgt ervoor dat leerlingen en studenten waarvan de omgeving minder verwacht, tóch goed gaan presteren?